دوران پیغمبری عیسی 16ص
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 16
دوران پیغمبری عیسی
عیسی مانند کودکان دیگر نشو و نما کرد و همچون پسران دیگر بحدجوابی رسید ، ذولی نور فضیلت در سیمایش میدرخشید ، و آثار نبوت در رفتار و کردارش نمودار بود ، از جمله آنکه چون با همسایگان و همگنان خود ببازی می پرداخت ایشان را از آنچه می خورند و در خانه های خود ذخیره می کنند خبر می داد ، و چون نزد معلم دهکده می رفت و در حضورش می نشست سلوکش با شاگردان دیگر متفاوت بود ، بلکه با توجه مخصوص و اهتمام تمام بسخنش گوش فرا می داد و پیش از آنکه معلم درسی را آغاز کند درباره آن درس سخن می گفت ، و مسائلی در آن خصوص از او می پرسید ، و هیچ نکته را از یاد نمی برد و هیچ مسئله را از نظر دور نمی داشت .
عیسی هنوز از سن دوازده ، یالگی در نگذشته بود که همراه مادرش به بیت المقدس رهسپار شد . ولی اوضاع شهر و جمعیتهای گوناگون و مناظر با شکوه ، و اوضاع فریبنده اجتماع او را شیفته و مفتون نمی ساخت ، و با وجود آنکه حد عمرش بر حسب عادات مستلزم بازی و کارهای کودکانه بود ، از بازی چشم می پوشید ، و در حوزه های درس و علم وارد می شد و از سر چشمه معرفت و منبع حکمت می نوشید و پیوسته وقت خود را با دانشمندان ، و بشنیدن سخنان ایشان می گذرانید .
عیسی چون بحلقه علماء بنی اسرائیل در آمد ، با دقت تمام سخنان کاهنان را ضبط می کرد ، و آراء افکارشان را بخاطر می سپرد همچنین ایشان نیز در سخنان و آراء افکار او توجه و دقت می کردند ، تا کار بجائی کشید که چون عیسی لب بگفتار می گشود ، سخنش را تصدیق می کردند و با افکار و آرائش میگرویدند و در حضورش چنان ساکت می نشستند که گوئی مژه بر هم نمی زنند .
طلولی نکشید که عیسی با قوم بحتجاج پرداخت و در برابر عقائد باطلشان تیغ حق از نیام بر آورد . و این جرات و شجاعت ، کینه و خشم بعضی از قوم را برانگیخت و علماء بنی اسرائیل چون در برابر دانش و حجتش فروماندند بدشمنی و آزارش برخاستند زیرا پیش از آن سابقه نداشت که احدی بمناظره و احتجاجشان اقدام کند یا شنونده ای در حضورشان لب بچون و چرا بگشاید .
عیسی از خشم و کینه قوم نیندیشید بلکه سوالات مشکل ومسائل معضل خود را مانند باران بر سرشان می بارید و عرصه را برایشان تنگ می ساخت یکروز احتجاج و مناظره عیسی با علمای بنی اسرائیل چنان او را سر گرم و شیفته کرد که او را از یاد صرف طعام و نوشیدن آب منصرف ساخت مادرش مدتی در انتظار بماند ولی عیسی برنگشت پس در همه جا از او جستجو کرد ولی اثری از او ندید و سرانجام با یاس و نومیدی بقرگشت .
چون مریم از زحمت جستجو خسته و آزرده شد فکر کرد که شاید عیسی همراه یکی از خویشن و آشنایان بدهکده باز گشته ، پس در پی او بدهکده رفت ، وهر سو بتفحص پرداخت و از حال و کارش جستجو کرد ولی هیچ خبر و اثری از او نیافت ، پس بناچار به بیت المقدس بازگشت تا دوباره در آنجا کاوش و تفحص کند ، و با دقت بیشتری بجستجو پردازد .
این دفعه مریم کار تحقیق و تفحص را کامل ساخت و از همه جا خبر گرفت و در همان حال که از اینسو به آن سو و از این کو به آن کو به سراغ فرزندش می رفت ، او را بدید که در سلک علماء و زمره دانشمندان در آمده و در دریای بحث و احتجاج و مناظره و محاوره غوطه ور است و قوم را زیر ساعقه بیان و در میان طوفان حجت و برهان خود قرار داده است مریم از دیدن آن منظره مدهوش و متعجب شد ، و او را پیش خود خواند و از علت بخانه نیامدنش بپرسید و بر غیبت بیسابقه توبیخش کرد ، و شرح پریشانی خود را برایش توضیح داد ، و چون توبیخ و مواخذه را بپایان برد عیسی در جواب گفت : من شیفته مناظره و سرگرم مجادله با علماء بودم و از تو پوزش می طلبم .
پس از آن همراه مادرش بناصره برگشت ، و چون سی سال از عمرش بگذشت ، فرشته وحی بر او نازل شد ، و دوره نبوت و مرحله رسالتش آغاز گشت . سپس انجیل را که مصدق تورات بود از پروردگار دریافت کرد ، و پیغمبری خود را بر مردم اعلام نمود و ایشان را بشریعت خود بخواند ، و کوشید تا یهود را از گمراهی باز آرد و براه راستشان هدایت کند زیرا ایشان از راه مستقیم منحرف شده و تورات را تحریف کرده بودند و جز جمع مال و اندوختن سیم و زر هدف و مقصودی نداشتند و از این جهت مردم فقیر و بینوا را وارد می کردند که صدقات و نذرهای خئد را تقدیم معبد کنند و هدایا و تحفه های خود را بایشان بسپارند ، تاسیل طلا بجیب و صندوق ایشان سرازیر شود ، هر چند مردم بیچاره در کمال فقر و شدت اجتیاج باشند و پدران درمانده و فرزندان بینوایشان از قوت لایموت و ضرو ریات زندگی بی نصیب و محروم بمانند و لقمه نان و ساتر عورتی نداشته باشند .
در میان یهود جماعتی بودند که رستاخیز را انکار می کردند و زندگی پس از مرگ را بعید می شمردند و حساب و عقاب را تکذیب می کردند و گروهی دیگر شیفته لذتهای فانی و زروزیور این جهانی بودند و در گرداب شهوات و منجلاب منکرات و منهیات فرو رفته بودند و سوء اعمال خود را از مردم مستور می داشتند ولی از خدا شرم نمی کردند و برای فریفتن و شکار کردن عوام تظاهر و ریا را پیشه می ساختند .
حال مردم بر اینمنوال بود که ستاره دعوت و آفتاب شریعت مسیح بدرخشید ، و خدا او را مبعوث کرد تا ایشان را از منجلاب رذائل و پرتگاه شهوات برهاند پس عیسی برای نجات و هدایت قوم از هر دری وارد شد ، و بهر وسیله ای متوسل گشت .
عالم نمایان و مدعیان روحانیت بنی اسرائیل احساس کردند که موجی مهیب وسیلی غریب بسوی ایشان رو می آورد و بنیاد حیات و حیثیاتشان را تهدید می کند .
اینک عیسی است که شهوترانیهاشان را بباد انتقاد گرفته ، و زراندوزی و دنیا پرستی هاشان را بشدت نکوهش و توبیخ می کند و پرده از اسرارشان بر می دارد و ریا کاری هاشان را بمردم نشان می دهد پس ناچار جبهه نیرومندی در برابرش آراستند و یکباره با شدت هر چه تمامتر بتکذیبش برخاستند .
سایر محصولات :
دوران پیغمبری عیسی 16ص
دوران پیغمبری...
حل التمرین درس تحلیل ماتریسی کارشناسی ارشد عمران سازه فایل 51 صفحه pdfحل التمرین درس تحلیل ماتریسی کارشناسی...
دوران زندگانی حضرت علیدوران زندگانی حضرت علی...
دنیا و آخرت 8 صدنیا و آخرت 8 ص...
دنیا و آخرت 8 صدنیا و آخرت ...
دنیای کامپیوتر های کیفیدنیای کامپیوتر های کیفی...
دلفیدلفی...
دلایل بر لزوم معاددلایل بر لزوم معاد...
دعادعا...
دستیابی داده در ASP NET 2 0دستیابی داده در ASP NET 2 0...
دسته بندی جیگ وفیکسچرهادسته بندی جیگ وفیکسچرها...
دسترسی به اینترنتدسترسی به اینترنت...
دروغدروغ...
درموردعرفاندرموردعرفان...
درسهایى از تفسیر سوره نوردرسهایى از تفسیر...
درجات ایماندرجات ایمان...
دانشگاه مجازیدانشگاه مجازی...
داستان یوسف و زلیخاداستان یوسف و زلیخا...
خمسخمس...
خلقت جهان از کجا و چگونه آغاز شد؟ 9صخلقت جهان از کجا و چگونه...
خلقت انسان از نظر قرآن 15صخلقت انسان از نظر قرآن...
خلافت علیخلافت علی...
خلاصه گزارش طرح آموزش عملی نماز پایه سوم دخترانخلاصه گزارش طرح آموزش عملی نماز پایه...
خلاء بهره گیری از ادبیات و هنر در آموزش دینی 24صخلاء بهره گیری از ادبیات...
خطوط E1خطوط E1...
خطبه 84 نهج البلاغهخطبه 84 نهج البلاغه...
خطبه 83 نهج البلاغهخطبه 83 نهج البلاغه...
خطبه 83 نهج البلاغه 14 صخطبه 83 نهج...
خط کشهای دیجیتال و کد گشائی آنهاخط کشهای دیجیتال و کد...
خدمات متقابل اسلام و ایران 40 صخدمات متقابل اسلام و ایران...
خداشناسیخداشناسی...
خدا شناسی 7صخدا شناسی 7ص...
خاطرات نماز امام خمینیخاطرات نماز امام...
حوادث سال هفتم هجریحوادث سال هفتم هجری...
حماسه حجاب در سنگر گوهرشادحماسه حجاب در سنگر گوهرشاد...
حماسه حجاب در سنگر گوهرشاد 8صحماسه حجاب در سنگر گوهرشاد...
حکومت اسلامی ، الگوی حکومت مهدویحکومت اسلامی ، الگوی حکومت مهدوی...
حق و عدالت در اندیشة استاد مطهریحق و عدالت در اندیشة استاد مطهری...
حقیقت رابطه علیت راه شناختن رابطه علیت مشخصات علت و معلول 17صحقیقت رابطه علیت راه...
حقیقت توبهحقیقت توبه...
حقوق کودک در اسلام 11 صحقوق کودک در اسلام 11 ص...
حقوق همسایگان در سیره و سخن نبوىحقوق همسایگان در سیره و...
حق و عدالتحق و عدالت...
حق و عدالت 2حق و عدالت 2...
حفاظت سیستم در برابر صاعقهحفاظت سیستم در برابر صاعقه...
حضور زن صعود یا سقوطحضور زن صعود...
حضرت موسی علیه السلامحضرت موسی علیه...
حضرت موسی علیه السلام 9صحضرت موسی علیه السلام 9ص...
حضرت مهدیحضرت مهدی...
حضرت مهدی 2حضرت مهدی 2...
گیاهان تیره نعناعیان 55 صگیاه ریحان 13 ص
گیاه چغندر قند 28 ص
گیاهان آپارتمانی 60 ص
برق 10ص
بررسی نقش رسانههای جمعی(با تاکید بر تلویزیون) در الگوپذیری و رفتار کودکان
برق
بررسی وضعیت فروش محصولات چرمیسبک (داخلی – خارجی)
بررسی وضعیت فعلی مدیریت بازار فیروزه صادراتی استان خراسان و ارائه راهکارههای مناسب جهت افزایش صاد
طرح توجیهی تولید رزین الکید
پل 24 ص
کلمات کلیدی :ستجو کرد کرد ولی همراه مادرش یسی 16ص پیغمبری یسی وران پیغمبری کردند مناظره سرائیل مادرش حتجاج پرداخت
- ۹۶/۰۹/۱۵